Goedemorgen

7 juli 2022 - Banff, Canada

Hallo,

Het is nu donderdagochtend en zitten bij Tim Horton voor een bakkie koffie. We laten Banff voor wat het is en gaan de icefields highway op naar de volgende camping Waterfowl lake. We hebben de afgelopen dagen veel gelopen. o.a. In lake Louise.we hebben ook de trail Parker ridge gelopen 4 km. Op, en naar beneden met 800 meter hoogteverschil. Er lag nog veel sneeuw, maar boven de boomgrens  was het op het pad we gesmolten.  Boven kon je erg ver kijken. Ook zagen we de saskatchewan glacier. Er lag op de bergen nog veel sneeuw, wordt ook nog gewaarschuwd voor lawines. We hebben ook nog de grutto creek canyon trail gelopen. Het zonnetje schijnt vandaag. De afgelopen dagen heeft het toch nog wel wat geregend. Banff is erg druk en toeristisch geworden. Jammer. We hebben nog gepraat met een aantal mensen en die hadden ook moeite gehad met het reserveren van compingplaatsjes. Op goed geluk, hoef je echt niet meer  te gaan. Nu lekker een bakkie en dan op weg. Ook nog een paar foto’s.

groetjes Pieter en Iteke.