Jasper

11 juli 2022 - Vancouver, Canada

Hallo,
Waterfowl campground was een mooie camping. En we hadden een grote plek. Maar het weer was niet denderend. Toch nog gelopen. De athabasca glacier was groot, maar is heel erg gesmolten, dus teruggetrokken in lengte. Je kan er nu gewoon lopen en de jaartallen zien tot waar de glacier toen was. We zijn er met Daan en Janneke ook geweest en het is schrikbarend hoever de glacier verdwenen is. Piet heeft op de camping nog wel een paar keer gevist.
de 9de zijn we naar Jasper gereden. De camping is vernieuwd. Gisteren zijn we nog wezen lopen naar Moose lake bij Maligne lake. We hebben nog een beer met een jonkie gezien. Twee kleine adelaars op het nest en gewacht totdat de vader en moeder aan kwamen vliegen. Mooi gezicht. Toen nog een grizzly, die was van het zware werk. Het was dan ook een heel flink beest.

vanochtend begon het met zon maar is nu bewolkt., maar niet zo koud. In Jasper zelf, langs de spoorlijn nog een beer gezien. Gisteren hadden we ook nog een vos gezien op de camping. Dus het was een beestenboel.

we gaan zo weer op pad, maar dat horen jullie wel weer.

Groetjes Pieter en Iteke.

1. Carmen:
    11 juli 2022
    Piet, nog wat gevangen tijdens het vissen?
  2. Arie Slob:
    11 juli 2022
    Wat moet dit genieten zijn voor jullie, van harte gegund!
  3. Iraja:
    11 juli 2022
    Zo leuk die beestenboel!! Nog zo'n een prachtige kant van Canada.
  4. Lenie erkelens:
    Wat een wilde beesten!!
    De zon van hier stuur ik door!✈️☀️☀️✈️
    Groeten John en Lenie.
  5. Inge:
    12 juli 2022
    Je tent op de stenen geparkeerd en lekker een flesje wijn. Heerlijk aan het genieten. We wachten nu nog op het dierenfilmpje ingesproken door Piet :-)
  6. Arie en Netty van Stek:
    12 juli 2022
    Zeker een beestenboel, wel daar laten hoor!
    Jammer dat het weer soms minder is maar even goed is het genieten!!
  7. Ineke Hageman:
    12 juli 2022
    Blijf toch heel bijzonder die beren hoor. Moet er niet aan denken. Hier af en toe een egeltje in de avond .ook leuk .beetje warm hier nu. Late reactie maar niet altijd WiFi hier. Bedankt weer voor jullie verhaal en wordt vervolgd natuurlijk.
  8. Iteke:
    13 juli 2022
    Jij ook veel plezier Ineke.
  9. Ineke Hageman:
    13 juli 2022