Prince Rupert

19 juli 2022 - Canada, Verenigde Staten

Hallo

het is nu dinsdag de 19de. En we zitten aan een bakkie bij Tim Horton in prince rupert. De 15de zijn we naar Granisle gereden en was een leuk dorpje. We dachten op een gravel road weer terug te gaan naar de snelweg, maar hij was afgesloten doordat de weg onbegaanbaar was door water overlast. Op de camping kwam het zonnetje en er waren heerlijke douches. We hebben nog een trein gezien en de machinist zet de hoorn in werking en stak zijn duim op naar ons. Piet heeft het gefilmd dus helemaal blij. Daarna begon het te regenen , heel bar, en hebben we in een shelter gegeten.

de 16de naar Terrace. Bij Witset heb je een canyon en daar vissen vaak indianen op zalmen die tegen de stroom in zwemmen en springen tegen watervalletjes. Nog gekeken bij de Hagwilget canyon bridge bij old hazelton. Daarna naar de camping Lakelse lake. Is niet vernoemd naar iets nederlands maar naar chief indian Lak 😀

de 17de naar nisga’a gebied gereden. Groot gebied is door een vulkaan eruptie verdwenen ong 250 jaar geleden. 20 km land en 3 km wijd. 2 dorpen verdwenen.erg indrukwekkend. Ook nog een stuk mangrove bos gezien en diverse watervallen. De natuurlijke hot tub was helaas dicht. Dit was het voor vandaag.

groetjes Pieter en Iteke.

1. Will en Arie:
    19 juli 2022
    Mooie foto. Prachtige reis lijkt mij. Kan je wat regen hierheen sturen? Een hottub hebben we hier door gewoon op een tuinstoel te zitten:-(
  2. Arie Slob:
    19 juli 2022
    Weer genieten beste mensen, boordevol indrukken voor jullie en daarmee voor ons!
  3. Wim:
    19 juli 2022
    Wat een prachtreis maken jullie, ik verheug me nu al om t.z.t. de film te mogen zien.
    Jullie nat van de regen wij van de warmte!
    Volgens mij was het de vorige keer dat jullie in Canada waren ook in Nederland rond de 40 graden:-(
    Groet, en blijf genieten,
    Wim,
  4. Wim:
    19 juli 2022
    Wat maken jullie weer een prachtige reis.
    Ik kan haast niet wachten om t.z.t. de film te mogen zien.
    Jullie worden misschien nat van de regen hier wordt je nat van de zon. :-(
    Volgens mij was het hier ook zo rond de 40 graden toen jullie drie jaar geleden in Canada waren.
    Groet en blijf genieten,
    Wim,
  5. Willy leurgans:
    19 juli 2022
    Heerlijk voor jullie alleen jammer van al die regen, genieten mensen. Gr. Willy
  6. Ank hol:
    20 juli 2022
    mooie foto's hoor. Jammer dat het weer een beetje tegen zit. Hier is het bloedheet. Nog veel plezier gewenst.
    groetjes, ank
  7. Arie en Netty van Stek:
    20 juli 2022
    Jullie treffen het niet met die nattigheid, hoewel je dan de natuur wel weer op een andere manier beleefd. Heeft toch ook wel iets. Fijne reis verder en Pieter, de volgende keer als je een forel vangt gewoon op de bbq!!!
  8. Iraja:
    20 juli 2022
    We genieten weer heerlijk met jullie mee via deze blog en foto's! Weer een hoop avonturen allemaal. Geniet ervan!